יום רביעי, 2 בספטמבר 2009

צריכים ייעוץ עסקי? זקוקים לאימון עסקי?

לפני שאדבר אתכם על יעוץ עסקי, בואו ותרשו לי להציג בפניכם מהפכה, היום יש המון עצמאים ובעלי עסקים, וכולנו








שוחים ברדיפה אחרי הסדר, הבלאגן, חשבוניות, קבלות, הוצאות הכנסות ועוד.

אבל איך עושים סדר בכל הבלאגן?
אז ככה, יש כמה שיטות וזה לא פשוט, כמובן שלהיות מנהל זה עיניין של אישיות, כמו שלא כל פסיכולוג מוסמך הוא פסיכולוג טוב.
אבל חשוב לזכור שישנם כללים שלפיהם אנחנו חייבים ללכת ולא אנחנו ניפול באותה מהירות שעלינו למרות שאנחנו מתאימים להיות מנהלים, (בגלל שאנחנו לא מתאימים להיות שכירים).
אתחיל במספר דברים שהם מאד חשובים לניהול נכון.

ניהול זמנים
הלחץ בכמות העבודה לפעמים יכול לשבש לנו את ההיגיון, האגו מתקיף מכיוון אחר ואומר לנו "עם תעבוד יותר שעות אתה תחשב חרוץ יותר כי אתה מנהל אתה צריך לתת דוגמא"
במצד שני אנחנו באמת נואשים להספיק יותר ויותר כדי שכיבייכול יהיה לנו פחות מחר.

מה קורה בפועל?
אדם שמרוויח 1000 בחודש יבזבז 1000 שקל בחודש.
אדם שמרוויח 10 אלף שקל בחודש יבזבז 11 אלף שקל בחודש.
אתה נשאר שעות נוספות, רמת התפקוד שלך יורדת, אתה עובד לאט יותר, ייעילות העבודה שלך יורדת, אתה חושב שאתה מספיק כדי יותר, וביום למחרת מגיע עוד פרוייקט יותר קשה ויותר מסובך. ואתה?
מיואש!
היום רן ארוסי רשם פוסט בפייסבוק שגרם לי לחשוב.
"אנשים עסוקים כל כך בעבודה שהם שוכחים לעשות כסף"
ויותר מזה, אנשים עובדים כל כך הרבה שהם לא נהנים משאר החיים.
תלמדו כלל חשוב, משפחה לא פחות חשובה מעבודה, תחביבים לא פחות חשובים מעבודה, זוגיות לא פחות חשובה מעבודה.
החיים הם גרף צריך לפנות פלח לכל תחום ורק ככה תהיו מלאים בחיים מעניינים ומגוונים. אחרת?
אדם שמחפש רק לצאת עם כמה שיותר בנות מצליח רק בזה, ואשה יש לו ? אין.
אדם שמתמקד רק בנושא מסויים לא משאיר זמן לנושאים אחרים.
ניהול זצמן הוא מרכיב עיקרי ליעילות בעבודה.
משעה X עד שעה Y אני עובד, משעה A עד שעה B אני לומד וכן האלה וכן האלה.
ברגע שאתה מקציב לך זמן לכל דבר, וזמן פנוי בזמן הפנוי אתה תאכל להספיק דברים שלא היה לך זמן אליהם אף פעם.
כי בגלל שאתה לא מאפשר לך זמן פנוי דוחה עיסוקים מסויימים לאחר כך.











לחץ
אני למדתי מניסיון מר, שכל הקשור ללחץ בעבודה משבש את תפקוד העבודה.
חשוב מאד מאד מאד להרגע, כשאתה בלחץ אתה לא חושב צלול, אתה מתעצבן מלקוחות בקלות, ברגע שאתה לומד לשים פרופורצייה כל הסגנון חיים שלך משתנה, אתה פתאום בנימה טובה יותר, כך לקוחות מסיים שיחה בטוב וחוזרים ליצור איתך קשר לעסקים משותפים בגלל הנימה, העובדים שלך נהנים מיחס טוב יותר. ונהנים לעבוד איתך, ועל פי כך הם משקיעים יותר כדי שתתגאה בהם. גם העבודה שלך נעשית יעילה יותר כיוון שאתה שקול בדעתך וכך אתה מוצא פתרונות מהר יותר מחשב מהר יותר.
איך נרגעים?
בדברים הפשוטים, תתפלאו כמה שהדברים הקטנים שמעצבנים אתכםן במשך היום הם אלה שמפיעים על כל שאר היום.
לאכול ארוחת בוקר לפני שיוצאים, רעב משבש את החשיבה. לשתות משהו חם, כדי להתעורר.
תמיד לבדוק לפני תחילת העבודה עם יש את כל הציוד הנדרש, כי לפעמים לשבת עם לקוח ולא למצוא עט אחד שעובדת זה יכול לשבש את כל התקשורת עם הלקוח.
לתקן כבר את המכונת צילום שתמיד מפסיקה לעבוד כשאתה רוצה לצלם חוזה חשוב ומחכים לך בקו השני.
ללמוד מהנפילות שלך. היו לי הרבה נפילות בחיי העסקים ומתישהו זה גרם לי להבין שאולי זה חלק מהתהליך.
אולי חלק חשוב מהדרך להצלחה הוא הנפילה, אחרת איך תדע להתמודד עם כל המצבים ?
כשהתחלתי את דרכי בבנית אתרים, עד לא ממזמן מצאתי את עצמי שוב ושוב נעמד מול אתגרים, כשלקוחות מבקשים דברים שהיו חדשים לי. לא היה לי פעמיים את אותו אתר . בהתחלה חשבתי שזה לא יגמר ותמיד יהיה קשה, ועם הזמן הבנתי שזה מה שעוזר ללמוד ולהתפתח בתחום וכיום אני רק מבקש אתגרים, כי בזכות זה הדיע שלי גדל.
שב עם עצמך בים שעה, תרשום לעצמך מה מפריע לך ביום יום, מה מצית את הפיוז שלך, מה גורם לאגו שלך להתנפח, זהה את הסיפטומים וחפש דרך להמנע מהם ולהתמודד איתם, ותתחיל לתרגל בזמן העבודה.
דרך אגב אני ממליץ ליצור עם קשר עם חברת "מפעיל" שהם עצמם עוזרים בלחסוך עלויות לעסקים, לעשות סדר בכל המידע בעסק, נותנים פתרונות מימון ועוד המון המון לרשות כל העסקים, כנסו צרו איתם קשר שיחזרו אליכם
תקשיבו למה שיש להם להציע, ואם זה מתאים לכם תשתפו פעולה. על הבאנר שלפניכם ישנו קישור לדף נחיתה שם תאכלו למלות פרטים בכדי שיחזרו אליכם.
העיקר שתייעלו את עסקכם ועד לפוסט הבא אני מאחל לכם המון בהצלחה.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה